HELGENS FILMTIPS

Mina vänner skrattar ofta åt mig när det kommer till min kunskap inom film då jag ofta har väldigt dålig koll och det är ju faktiskt inte riktigt okej med tanke på mitt yrke så har bestämt mig för att ändra på det... 

Just nu är jag inne i ett stim då jag ser en hel massa svensk film. Jag har alltid haft en liten negativ inställning till svensk film och ofta bytt ut den mot en amerikansk men har nu verkligen fått upp ögonen för det ordentligt och har ofta svensk film maraton här hemma i soffan.

Denna helgs filmtips är:

'Jag är Simon. Jag har Asperger syndrom. Jag gillar rymden, cirklar och min bror Sam. Jag ogillar känslor, förändringar och romantiska komedier med Hugh Grant.'


Såg den här filmen direkt efter Guldbaggegalan i början av veckan och jag går fortfarande runt och småskrattar åt kommentarer i filmen. Cecilia Forss och Bill Skarsgård gör ett helt fantastiskt jobb och lyfter verkligen upp filmen. Den är välgjord, genomtänkt och har jag gillar hur det fångat en kille med Asperger med så mycket humor och värme på samma gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0